Inventor – Grundlæggende - I gang med parametrisk konstruktion

Kursus beskrivelse:
På dette kursus får du indsigt i 3D programmets opbygning og de arbejdsmetoder, der anvendes i Inventor. Du bliver i stand til at fremstille simple 3D enkeltdele, som du kan anvende i en samlingstegning. Du vil få indblik i, hvordan du kan fremstille 2D tegningsdokumentation med de kendte afbildningsformer ud fra en 3D komponent.

På dette kursus forløb startes der med at konstruere enkelte parter, på konstruktionsfunktioner og – metoder til denne del. Derefter arbejder vi med samlinger, også kalder Assemblies. Der vil indgå mere avancerede funktioner, så som Inventors Parametriske muligheder samt metoder til at binde Parter sammen. Med Inventor Drawings vil du lære af oprette 2D arbejdstegninger med målsætning, styklister, positionsnummerering sammen med mulighederne for at anvende forskellige symboler.

På kurset behandles følgende emner:

• Intro (konstruktionsprincipper & forskellige filtyper), skærmstyring & funktionstaster
  • Arbejde med Sketches
  • Håndtering af Parametriske relationer
  • Anvende forskellige Placed og Sketched features og redigering i Sketch & Feature
  • Redigering i Sketches og Features
  • Work Features, Oprettelse af arbejdsplaner, punkter og akser
  • Oprette Drawings med forskellige Views, forskellige former for Annotations i Drawings
  • Assembly & 3D Constraint i Assembly

Målgruppe:
Kurset er et introduktionskursus for brugere, der ikke har kendskab til Inventor, og som måske ikke før har arbejdet i 3D miljø med parametriske CAD-programmer, men som nu har behov for at få indsigt i, hvordan der arbejdes med et moderne CAD-program.

Forudsætninger:
Der stilles ikke krav om tidligere CAD erfaring men en teknikker baggrund med kendskab til teknisk tegningsdokumentation vil være et plus.

Varighed:

• Standard kursus: 4 dage fra 9:00 til 15:30
  • Fjernundervisning: 3 uger

Materiale:
Til kurset udleveres bogen Inventor – Grundlæggende. Bogen er skrevet på dansk og udviklet af Cadskolen.

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte os på mailadressen: info@cadskolen.dk eller ringe til os på 70 27 22 33.

KursusStartdatoSlutdatoLokation
Inventor Grundlæggende 29-04-2024 (København)14-05-2024København