Cadskolens videregående kursus i Inventor starter hvor vores grundlæggende kursus stopper. Her har vi lagt fokus på konstruktion af komponenter ved hjælp af referencemodeller. Det giver dig fleksibilitet og frihed i dit arbejde, fordi eventuelle ændringer automatisk opdateres på modellerne.

Du vil blive præsenteret for flere features, som vil kunne lette dit daglige konstruktionsarbejde. Der arbejdes blandt andet med spændende elementer som Loft og Sweeps samt modificeringsfunktioner som Split og Draft. Du vil ligeledes komme til at arbejde med 3D Constraints, Drive Constraints og Collision Detection.

Der arbejdes med Content Center og Design Accelerators, som er med til at effektivisere dit daglige arbejde med Inventor betydeligt.

Du vil også lære at udarbejde eksploderede tegninger med udgangspunkt fra en Assembly. Denne type bruges til eksempelvis visning eller animering af samlingsrækkefølge eller synliggørelse af de komponenter der indgår i en samling.

Emner på kurset

• Arbejdsmetoder som Bottom Up, Middle Out og Top Down
  • Brug af reference modelkomponenter
  • 3D Constrains og Drive Constrains samt Kollisionskontrol
  • Arbejde med iMate. Automatisering af samlingspunkter
  • Import og eksport af data
  • Indstilling af målsætning og målsætningstyper
  • Introduktion til arbejde med skabeloner
  • Pack and Go
  • Udarbejdelse af eksploderede samlingstegninger

Målgruppe for kurset

Kurset er for dig, der har lyst til at lære mere om Inventor, og til komme dybere ind i programmet.

Forudsætninger

Kurset er for dig, der har et grundlæggende kendskab til Inventor.

Du har et niveau svarende til at have gennemført vores grundlæggende kursus, og ønsker at få indsigt i flere af programmets funktioner og hjælpeværktøjer, der kan effektivisere konstruktionsarbejdet.

Har du ingen erfaring med Inventor?

Så er vores grundlæggende kursus måske noget for dig. Læs mere her.

4 tilstedeværelsesdage

I alt 4 dage fra 9:00 til 15:30 fordelt over 3 uger

Materiale:

Til kurset udleveres bogen Inventor 2024 Videregående. Bogen er skrevet på dansk og er udviklet af Cadskolen.

Har du spørgsmål eller ønsker du yderligere information?

Kontakt os på info@cadskolen.dk eller ring til os på

Er du ledig?

Alt afhængig af hvor i landet du bor, har du som ledig ofte muligheder for at tage relevante kurser, som forbedrer dine jobmuligheder.

Kontakt os for at høre mere om dine muligheder.

Der er pt. ingen planlagte kursusforløb

Vil du gerne vide mere?

Ja, tak - jeg vil gerne vide mere om Inventor Videregående

Reservér en plads på KURSUS

Når du reserverer en plads på et kursus, har vi brug for at indsamle nogle oplysninger om dig. Vi skal bruge din fødselsdato, dit navn og din adresse. Vi skal også have din e-mail adresse og et telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.

Hvis du tilmelder dig igennem en virksomhed, skal vi skal også bruge oplysninger om både virksomheden og en kontaktperson, af hensyn til fakturering.

Vi behandler dine oplysninger forsvarligt og fortroligt, men gør opmærksom på, at vi har i nogle tilfælde har brug for at kunne dele dem med andre. Det kan f.eks. være en kontaktperson i virksomheden; det kan være en samarbejdspartner, som står for afholdelsen af kurset eller det kan være underviseren på kurset.

Du kan læse mere om Cadskolens persondatapolitik her (åbner i en ny fane)

Hvilken beskrivelse passer på dig?

Udfyld og indsend formularen med dine personlige oplysninger - så reserverer vi en plads til dig