Kursus for dig, som vil have indsigt i 3D-programmet Inventors opbygning samt hvilke arbejdsmetoder, man med fordel kan anvende for at blive i stand til at arbejde så effektiv og sømløst som muligt med programmet.

Kurset sætter dig i stand til at fremstille simple 3D enkeltdele, som du kan anvende i en samlingstegning. Derudover vil du få indblik i, hvordan du kan fremstille 2D tegningsdokumentation med de kendte afbildningsformer ud fra en 3D komponent.

På forløbet starter vi med at konstruere enkelte parter og holde fokus på Inventors konstruktionsfunktioner og -metoder. Derefter arbejder vi med samlinger, også kalder Assemblies.

Der vil indgå mere avancerede funktioner, som eksempelvis Inventors parametriske muligheder samt metoder til at binde parter sammen.

Med Inventor Drawings vil du lære af oprette 2D arbejdstegninger med målsætning, styklister, positionsnummerering sammen med mulighederne for at anvende forskellige symboler.

Emner på kurset

• Intro (konstruktionsprincipper & forskellige filtyper), skærmstyring & funktionstaster
  • Arbejde med Sketches
  • Håndtering af Parametriske relationer
  • Anvende forskellige Placed og Sketched features og redigering i Sketch & Feature
  • Redigering i Sketches og Features
  • Work Features, Oprettelse af arbejdsplaner, punkter og akser
  • Oprette Drawings med forskellige Views, forskellige former for Annotations i Drawings
  • Assembly & 3D Constraint i Assembly

Målgruppe for kurset

Kurset er et kursus for dig, som ikke har forudgående kendskab til Inventor.

Har du aldrig arbejdet i et 3D-miljø med parametriske CAD-programmer, og har du behov for at få indsigt i hvordan man arbejder med et moderne CAD-program, er dette kurset for dig.

Forudsætninger

Der stilles ikke krav om tidligere CAD erfaring men en teknikerbaggrund med kendskab til teknisk tegningsdokumentation vil være et plus.

Har du allerede erfaring med Inventor?

Så er vores videregående kursus måske noget for dig. Læs mere her.

Varighed:

4 tilstedeværelsesdage

I alt 4 dage fra 9:00 til 15:30 fordelt over 3 uger

Materiale:

Til kurset udleveres bogen Inventor 2024 - Grundlæggende. Bogen er skrevet på dansk og er udviklet af Cadskolen.

Har du spørgsmål eller ønsker du yderligere information?

Kontakt os på info@cadskolen.dk eller ring til os på

Er du ledig?

Alt afhængig af hvor i landet du bor, har du som ledig ofte muligheder for at tage relevante kurser, som forbedrer dine jobmuligheder.

Kontakt os for at høre mere om dine muligheder.

Planlagte forløb

• København, 29. april 2024 - 14. maj 2024

INVGRL-1815-290424-MBK-DA

• 29. april kl. 9:00-15:30
    • 30. april kl. 9:00-15:30
    • 13. maj kl. 9:00-15:30
    • 14. maj kl. 9:00-15:30

Kursusadresse

MBK
    Pilestræde 61
    1112 København K

Vil du gerne vide mere?

Ja, tak - jeg vil gerne vide mere om Inventor Grundlæggende

Er du jobkonsulent?

Du kan tilmelde en borger til et kursusforløb, hvis du på forhånd har aftalt det med vedkommende og har fået tilladelse til at overføre borgerens personoplysninger til Cadskolen.

Jobkonsulent: Reservér plads til en borger på INVGRL

Formularens oplysninger overføres til Cadskolen via en sikker, krypteret forbindelse.
Vær meget opmærksom på, at du som databehandler har et ansvar for borgerens personoplysninger.
Du skal sikre dig på forhånd, at du har hjemmel til at tilmelde borgeren.

Når du reserverer en plads til en borger på et kursus, har vi brug for nogle oplysninger om borgeren. Vi skal bruge borgerens fødselsdato, navn og adresse. Vi skal også have borgerens e-mail adresse og et telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med vedkommende.

Vi behandler oplysningerne forsvarligt og fortroligt, men både du og borgeren skal være opmærksomme på, at vi i nogle tilfælde har brug for at kunne dele dem med andre. Det kan f.eks. være den samarbejdspartner, som står for afholdelsen af kurset, eller det kan være underviseren på kurset.

Du kan læse mere om Cadskolens persondatapolitik her (åbner i en ny fane)

Jobcenter

Kursus

Borger

Reservér en plads på KURSUS

Når du reserverer en plads på et kursus, har vi brug for at indsamle nogle oplysninger om dig. Vi skal bruge din fødselsdato, dit navn og din adresse. Vi skal også have din e-mail adresse og et telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.

Hvis du tilmelder dig igennem en virksomhed, skal vi skal også bruge oplysninger om både virksomheden og en kontaktperson, af hensyn til fakturering.

Vi behandler dine oplysninger forsvarligt og fortroligt, men gør opmærksom på, at vi har i nogle tilfælde har brug for at kunne dele dem med andre. Det kan f.eks. være en kontaktperson i virksomheden; det kan være en samarbejdspartner, som står for afholdelsen af kurset eller det kan være underviseren på kurset.

Du kan læse mere om Cadskolens persondatapolitik her (åbner i en ny fane)

Hvilken beskrivelse passer på dig?

Udfyld og indsend formularen med dine personlige oplysninger - så reserverer vi en plads til dig